Svaki put kad neki od vodećih proizvođača pločastih materijala za izradu namještaja i opremanje interijera izađe u javnost sa svojom novom kolekcijom imamo priliku ugodno se iznenaditi brojem, kvalitetom i estetskim dojmom koji odaju novi proizvodi. Tako je i s novom kolekcijom koju je početkom godine predstavio austrijski proizvođač Egger. Kvaliteta, izdržljivost i mehanička svojstva osnovnog gradivnog materijala je neupitna budući da se radi o tehnološki zrelim proizvodima (iverica, MDF, HPL i ostalo) koji su se već dokazali višegodišnjom svestranom uporabom. Ono što više plijeni pažnju je površinska obrada vanjskog dekorativnog sloja u smislu taktilnog osjeta površinske teksture i jasno – dizajn boja, uzoraka/reprodukcija različitih materijala, odnosno ono što jednom riječju zovemo “dekor”.
Površina ploča, u žargonu – finiš, se i dalje kreće od mat ili polumat pa sve do visokog sjaja, a između njih se nalazi čitav niz posebnih površinskih tekstura koje sugeriraju površine različitih materijala, od kamena, keramike, betona, metala, sve do finih drvnih površina kod kojih struktura pora u potpunosti odgovara prikazanom drvnom dekoru, marketinški nazvana Feelwood struktura. U novoj kolekciji dodane su i nove Feelwood strukture, koje sad dočaravaju gotovo sve moguće površine različitih vrsta drveta i načine zanatske obrade drvnih površina. I jednobojni dekori su također dobili veći broj simuliranih površina s posebnim naglaskom na efekt žbuke i brušenog metala.
[su_quote]Standardnim bijelim bojama sad je dodana i bijela visoki sjaj W1100 ST38, a pridružila im se i U104 ST9 u novom izdanju, bez hladnih žućkastozelenkastih odsjaja. Sad imamo pokriven čitav bijeli spektar i vezu prema bež i svjetlosivim bojama. U tom bež području ostali smo bez kričave U212 ST15 Krem koja je imala ograničeno područje primjene i sad imamo 2 bež tona koji se mogu puno bolje kombinirati s bijelim i toplo sivim dekorima. Sivo područje podjeljeno je u toplo i hladno s popunjenim dosadašnjim prazninama u gradaciji sive boje.[/su_quote]
Ponuđeni spektar jednobojnih dekora, a još više i onaj reprodukcija materijala doživio je korjenitu reviziju. Dobar dio boja je sad posebno ugođen kako bi se mogli što bolje kombinirati s ostalima, a od reproduciranih materijala iz prethodne kolekcije su zadržani samo najuspjeliji, dok je većina dekora potpuno nova. Kad se tome pridoda uvođenje desetak ili više izrazito hrabrih i gotovo eklektičnih dekora, može se steći dojam da su Eggerovi dizajneri napravili svjesni iskorak iz dosadašnjeg ozbiljnog, decentnog ugođajnog krajobraza prema lakšem, opuštenijem, primjerenijem mlađoj publici ili ciljnoj skupini.
[su_quote]Ovdje nas dočekuju 2 noviteta U504 ST9 Tirolsko plava i U606 ST9 Šumsko zelena – tamne, duboke,svečane nijanse plave i zelene boje [/su_quote]
[su_quote]Struktura ST16 omogućuje nam ono što do sad nismo imali, a to je da naši iverali teksturom odgovaraju teksturi zidova obojanih disperzivnim bojama tipičnih u našim interijerima. Primjenom dekora s tom strukturom možemo izvoditi obloge, pregrade i/ili produžetke zidova bez da se obloge i korpusi ne nameću površinama zidova već s njima dijele istu površinski izgled. Ta simulacija žbukanih ili betonskih zidova se može dobro pokazati u adaptacijama ili u pregrađivanju većih prostora.[/su_quote]
[su_quote]Velika promjena nabolje se vidi i kod dekora koji interpretiraju metalne površine. Svi dekori su zamijenjeni novima i sad imamo dotjeraniji i sofisticiraniji način reprodukcije metallima svojstvenih boja, odsjaja i tekstura. [/su_quote]
[su_quote]U ovom segmentu ponude imamo uglavnom dekore radnih ploča koje sad još vjernije reproduciraju kamene i mineralne materijale. Novitet je i još jedan “laneni” dekor F433 koji svojom neutralnom sivom bojom i sitnijim uzorkom od postojećeg F425 pruža mogućnost primjene tog tipa dekora u gotovo svim kolor shemama.[/su_quote]
Okrenutost mlađem naraštaju ogleda se i u marketinškom pristupu prezentiranja nova kolekcije. Prezentacija je posebno prilagođena praćenju putem interneta i društvenih mreža, odnosno mobilnih uređaja. Kako bi se to postiglo dekori su podijeljeni u osnovnih 9 grupa, a unutar svake grupe se ponovo dijele u podgrupe sa po 9 dekora, ovisno o broju dekora u svakoj primarnoj grupi. Svaka od osnovnih grupa ima svoj kontekst, a dekori podgrupa unutar svakog konteksta su organizirani u 3 reda i 3 stupca i mogu se kombinirati u horizontalnom, vertikalnom i oba dijagonalna smjera. Srodni dekori su grupirani tako da se lako mogu uočiti i često suptilne razlike među njima.
[su_quote]Klasični drvni dekori imaju široki dijapazon primjene, naime nekad su izražajni, razigrani, ekskluzivni dekori neprimjereni za neke aplikacije kod kojih se potrebna primjena manje agresivnih i neutralnijih dekora. U tom području primjene vladaju prirodna bukva, jasen, breza i orah. U ovoj kolekciji svi ti “za svaki dan” dekori doživjeli su značajna poboljšanja s novim reprodukcijama drveta i strukturama koje su sad puno prirodnije, ali još uvijek nenametljive i decentne, te predstavljaju pravi izbor za primjenu u interijerima gdje se očekuje smireni, ozbiljni, da ne kažem starinski štih. U ovu kategoriju su smješteni i dekori bora te ostalih četinara, prirodni i tonirani, od kojih jedan dio dijeli nenanemetljivost ostatka kategorije, ali isto tako imamo nekoliko izrazito atraktivnih dekora kao što su H1486 i H 1401. [/su_quote]
Ovakav stil prezentacije je uveden iz dva očigledna razloga. Prvi je da se dobije kompaktniji prikaz radi prilagodbe uporabi na internetu i društvenim mrežama. Drugi je da se napravi odmak od dosadašnjeg taksativnog prikaza koji je bio prikladan samo okorjelim profesionalcima i podjelom u više grupa/konteksta krajnjim kupcima olakša snalaženje u izboru između dvjestotinjak različitih dekora.
[su_quote]Afrika, Južna Amerika, Azija – zastupljeni su svi kontinenti sa svojim vrstama drveta i to sve s potpuno novim dekorima minuciozno odabranim i dizajniranim, čak i “pripitomljenim” i tako prilagođenim europskom ukusu. Nema tu više divljeg Makassara sa Sulawesija, nekad Celebesa, čija je primjena zahtijevala ozbiljne analize i hrabrost. Sad su tu dekori koje možemo aplicirati bez bojazni, ali ipak još uvijek odaju dojam avanturizma i pripadnosti dalekim krajevima.[/su_quote]
[su_quote]Vrhunske reprodukcije drveta, sinkropore i opći dojam koji konkurira masivu još je pojačan i kontrolom ponavljanja drvnog uzorka na ploči. Premium dekorima iz porodice Gladstone pridružuje se i Halifax porodica u kojoj sad imamo taj izuzetno uspješni dekor u tri gradacije svjetline što omogućava njegovu primjenu u svim mogućim kombinacijama. Sveobuhvatnost boja vidi se i u ostalim novim hrast dekorima. Imamo ih potpuno svijetlih skoro bijelih, sve do tamnih, gotovo crnih, a oni ostali pokrivaju čitav niz različitih tonova, tako da praktičku ne postoji variacija boje drveta koja nije zastupljena u okviru ove skupine [/su_quote]
No, ovaj sustav razlaganja sadržaja kolekcije nije jedini. Odabir pažljivo osmišljenih dizajnerskih stilova koje predstavljaju različita područja primjene poslužio je kao kriterij za dodatno grupiranje dekora. Svaki od stilova je predstavljen s jednom karakterističnom fotografijom uz koju su prikazani dekori koji prirodno pipadaju u tu kategoriju. Tako su prikazana neka od tipičnih tematskih okruženja kao što su opušteni/casual, moderno klasični, nordijski, prirodni, ručno obrađeni i drugi, a jedan od njih, onaj “industrijski” se može vidjeti na sljedećoj slici.
I na kraju, neosporno je da smo dobili pregršt novih prekrasnih dekora, od kojih su neki prava dizajnerska remek djela prezentirana na krajnjem korisniku prilagođen “user friendly” način i za očekivati je da će kupci/naručitelji iz kontekstualnog prikaza lakše i jednostavnije odabrati ono najbolje što odgovara njihovom ukusu, osobnosti i senzibilitetu i što će njihov životni ili radni prostor učiniti ljepšim i ugodnijim.
…..
Svi grafički prilozi su iz izvora tiskanih i/ili elektronskih marketinških izdanja publiciranih od strane Egger GmbH & Co. OG.
Autor: Ante Maleš, ing.građ., dizajner
Rođen 1955. u Korčuli. Još tijekom studija i nakon diplomiranja na Fakultetu građevinskih znanosti u Zagrebu počinje se zanimati i istraživati odnose likovnih umjetnosti i graditeljstva. Poslije nekoliko godina provedenih u operativi radi u projektnim biroima gdje surađuje s arhitektima na likovnom opremanju i dizajnu interijera i eksterijera. Od 1995. radi u vlastitom dizajnerskom studiju. Uže područje djelovanja mu je primjena grafičkog dizajna u arhitekturi, oblikovanje interijera i namještaja te 3D modeliranje i renderiranje. Od 2007. angažiran je u Elgradu kao dizajner svih prodajnih i poslovnih prostora, te kao konzultant na području razvoja korporativnog identiteta.